Artykuły
Omega-3 pomaga w leczeniu stłuszczenia wątroby
- Dodano:
- 16 Luty 2009
- Komentarzy:
- 5
Dieta bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 chroni wątrobę przed skutkami otyłości - wynika z badań opublikowanych w "The FASEB Journal"
"Przeprowadzone przez nas badania wykazały po raz pierwszy, że protektyna i resolwina, które powstają z kwasów tłuszczowych omega- 3 mogą pomóc w leczeniu stłuszczenia wątroby i zmniejszać odporność insulinową u osób otyłych" - mówi prof. Joan Claria z Uniwersytetu w Barcelonie.
Do takiego wniosku doprowadziły naukowców badania przeprowadzone na czterech grupach myszy, u których zmodyfikowany gen powodował otyłość i cukrzycę. Pierwszej grupie podawano pożywienie bogate w kwasy omega-3, drugiej - kwas dokozaheksaenowy (DHA), trzeciej - resolwinę. Czwarta grupa była grupą kontrolną.
Po pięciu tygodniach okazało się, że w przypadku myszy, których dieta była bogata w kwasy omega-3, zmniejszyło się zarówno stłuszczenie wątroby, jak i odporność na insulinę.
Naukowcy podkreślają, że kwasy omega-3, których źródłem są m.in. ryby i olej rzepakowy, powinny na stałe zagościć w diecie osób, które mają problemy z nadwagą.
Źródło: PAP
Opinie internautów
Dodaj opinię
Swoje opinie wyrażać mogą tylko opini zarejestrowane w serwisie
Załóż konto i/lub Zaloguj się
Emilcia_89
Na ludziach tez niektore badania wykonuje sie, ale raczej te nieszkodliwe;) biedne zwierzatka:(:( no ale co zrobimy..
Emilcia_89
Hmm napewno nie spodoba sie ten artykuł tym, ktorzy sa przeciwni wykonywaniu testow na zwierzetach;p Ja nie jestem z tych osob, wrecz przeciwnie. Bardzo dobrze ze naukowcy wykonuja takie badania, dzieki nim mozemy chronic siebie..
dorota19791
no ja akurat jestem przeciwna wykonywaniu testow na zwierzetach...
3 z 5 opinii. Załóż konto i/lub Zaloguj się aby zobaczyć wszyskie